Våra hus

Bostadsrättsföreningen är belägen i utkanten av Stehag i den del som i folkmun kallas "Spissen". Föreningen har 30 lägenheter fördelade på 2 rok, 3 rok och 4 rok. 4 rok finns i 1-planshus eller 1,5-planshus, övriga enbart som 1-planshus. Till varje lägenhet hör en trädgård och carport med förråd.

TV: Föreningen har ett eget nätverk för att ta emot TV via antenn (dvs. en "gemensam" TV-antenn), där marknätets fria kanaler finns (SVT1, SVT2, SVT24, SVTB, Kunskapskanalen, TV4, TV6 och TV Finland). Vissa hus har dock pga. av tekniska skäl en antenn på det egna huset.

Internet: Fiberuppkoppling med 1000/1000 Mbit tillhandahålls via Stehags fiber/OWNIT och ingår i föreningsavgiften. Fibern möjliggör ett flertal olika lösningar för kabel-TV.

Parkering: På området finns en parkering avsedd för besökare till de boende, samt en av föreningen ägd lekplats.

Service i byn: I närheten finns förskola och grundskola upp till skolår 6. Det finns även matbutik, bykrog/pizzeria, café, blomsterhandel, byggmarknad och frisörsalong.

Kommunikationer: För pendlande finns såväl buss som pågatåg.